Bruxelles, 5. studenog 2009.- Burson-Marsteller, jedna od vodećih lobističkih i PR kompanija, donosi 12 savjeta učinkovitog lobiranja.

1. Biti transparentan oko svojih interesa: akteri zahtijevaju transparentnost kao preduvjet za razgovor.

2. Biti dio procesa: najjednostavnije je utjecati na politiku u njezinom začetkui važno ju je slijediti tijekom svih stadija njenog razvoja.

3. Razumijeti zakonodavni proces i njegove tehničke pojedinosti: korisno je ako se raspolaže pravim argumentima u pravo vrijeme.

4. Razmišljati politički: identificirati fokus političke rasprave, vrijednosti i interese koji su uključeni, te potencijalnu osnovu za konsenzus.

5. Poduprijeti političke argumente s neovisnim dokazima te znanstvenom podlogom kako bi se uvjerilo političare i regulatore.

6. Identificirati krajnju publiku te jasno odrediti realne ciljeve na početku lobističke kampanje. Potrebno je biti spreman prilagoditi svoju strategiju u odnosu na unutarnje i vanjske promjene.

7. Poznavati širok spektar ljudi s kojima je potrebno razgovarati, ali se fokusirati  na utjecajne osobe i donositelje odluka, koji su ključni  u pojedinom trenutku.

8. Potaknuti ljude da djeluju: potrebno je tražiti  saveznike i raditi unutar koalicija kad god je to moguće. Ad hoc koalicije te one usmjerene na specifični problem mogu biti jednako utjecajne kao i dugotrajno partnerstvo.

9. Koristiti sve bitne komunikacijske kanale: digitalna informacija je ponajviše dostupna i vidljiva političarima, regulatornim tijelima i njihovim asistentima te utječe na njihovo razmišljanje.

10. Bitno je prepoznati i uvažavati europsku kulturnu, jezičnu i misaonu raznolikost te je uzeti u obzir prilikom lobiranja. Nužno je imati na umu lokalnu, nacionalnu i europsku dimenziju  političkih pitanja i postojećih odnosa između Bruxellesa i država članica, te njihovo uzajamno djelovanje na politike i donošenje odluka.

11. Zapamtiti da se neće uvijek dobiti 100% od onoga što je zamišljeno: oni koji su skloni kompromisu obično pobjeđuju.

12. Treba biti  kreativan  i prepoznatljiv od početka do kraja. Informativni materijali i događanja koja skreću pozornost na vašu poruku pomažu u postizanju cilja.

Ivan Vuković

Galerija

Gallery

Newsletter


© Copyright 2014. Powered by WordPress