London, 02. svibnja 2013. – Manje od polovice ispitanih u Ujedinjenom Kraljevstvu razumije što je lobiranje, a 40 posto ispitanika vjeruje kako poduzeća ne bi smjela biti u mogućnosti plaćati savjet o suradnji s Vladom, donosi prweek.com.

Muškarci su kritičniji nego žene kada je u pitanju lobistička praksa, dok se skeptičnost povećava s godinama starosti ispitanika.

Istraživanje PRWeek / OnePoll koje se vremenski podudara s krajem konzultacija Vlade oko predloženog zakonskog registra lobista, pokazuje kako je 37 posto muškaraca skeptično kada je lobiranje u pitanju dok se jednako tako osjeća tek 28 posto ispitanih žena.

Više je muškaraca izjavilo kako razumije što je lobiranje nasuprot žena (54 posto naspram 35 posto) te su se snažnije protivili opciji plaćanja savjetovanja za suradnju s Vladom (43 nasuprot 38 posto). Također, više je muškaraca za lobističke skandale krivilo političare(54 posto za razliku od 46 posto).

Povećanjem starosti ispitanika pokazalo se kako se s godinama mijenja i stav o strogosti zakonske regulative: 39 posto ispitanika u dobi iznad 55 godina smatra kako lobiranje treba biti regulirano znatno jače, dok isto to smatra 25 posto ispitanika u dobi od 18 do 24 godine. Ispitanici od 25 do 34 godine starosti snažno se slažu kako je lobiranje esencijalni dio demokratskog procesa (njih 44 posto).
Osim toga, pokazalo se kako je najviše ljudi iz Sjeverne Irske razumjelo što je lobiranje (56 posto), dok je ideja o registru imala najviše podrške u Yorkshireu i Humberu (61 posto). Općenito je 55 posto ispitanih navelo kako bi trebao zakonski regulirati lobiranje. Sigurno je kako Ujedinjeno Kraljevstvo mora poraditi na jasnijem komuniciranju zainteresiranim javnostima što je to lobiranje i koja mu je svrha jer tek 44 posto ispitanih razumije materiju.

Istraživanje je provedeno na 2.000 ispitanika, a provela ga je globalna OnePoll.

 

Prijevod i prilagodba: Daria Arežina

Izvor: PRWeek

Galerija

Gallery

Newsletter


© Copyright 2014. Powered by WordPress