Tri najveće aviokompanije u SAD-u , uključujući United Airlines , u potrazi su za vrhunskim lobistima u vremenu kada se njihova industrija nalazi pod udarom zbog načina kako tretiraju putnike.

Zakonodavci rade pritisak na zrakoplovnu industriju nakon što je jedan od putnika nasilno izbačen s leta United Airlinesa. Video izbacivanja je ubrzo postao hit na internetu.

Iako je većina krivnje stavljena na leđa United Airlinesa, gotovo sve aviokompanije se trenutno nalaze u obrambenom  položaju očekujući promjene u zakonima.

Moguće promjene  dolaze u vrijeme kada United Airlines, American Airlines i Delta Airlines traže novo vodstvo svojih timova u Washingtonu – potraga koja je počela mnogo prije skandala.

Pozicija u United Airlinesu je od presudne važnosti uzevši u obzir činjenicu da je vodstvo te kompanije pozvano na kongresne rasprave o nedavnom incidentu na njihovom letu.

“Ovaj događaj je pojačao zanimanje i visoki rizik tog položaja” , rekla je osoba bliska procesu, tražeći anonimnost jer nije dobila ovlaštenje govoriti javno.

Potraga za lobistima označava početak potencijalnog zaokreta u industriji u svjetlu povećane konsolidacije i rastuće konkurencije malih i stranih avioprijevoznika.

S porastom pristojbi i povremenim sukobima koji ljute potrošače, Kongres je odlučio staviti veći fokus na avioindustriju.

Rukovoditelji United Airlinesa, koji su prošle godine potrošili gotovo 3.5 milijuna dolara na lobiranje, trebali bi svjedočiti pred Odborom za prijevoz  u Kongresu u raspravi o “zrakoplovoj službi za korisnike”.

Druge tvrtke koje će svjedočiti uključuju American Airlines, Alaska Airlines i Southwest Airlines.

Odbor za prijevoz u Senatu imat će slično saslušanje pod nazivom: “Pitanja, odgovori i perspektive o trenutačnom stanju putovanja zrakoplovom”. Odbor još uvijek nije objavio popis svjedoka, a na njihovoj web stranici piše kako će se fokusirati na “zaštitu potrošača i stanje zrakoplovnih putovanja”.

United Airlines se našao pod paljbom zbog niza događaja koji su izazvali negativan publicitet, a magloviti odgovori od strane izvršnog direktora samo su povećali pozive zakonodavaca da se nametne više propisa zrakoplovnoj industriji.

Ispituje se strategija aviokompanija oko prekomjernih rezervacija koje imaju za cilj nadoknaditi gubitke prouzročene ljudima koji ne dođu na svoj let. Na letu s previše putnika, aviokompanije bi nudile kompenzaciju putnicima koji su dobrovoljno spremni odustati od svojih mjesta.

Prošlog mjeseca Unitedov putnik David Dao izvučen je iz aviona, a pri tom je zadobio potres mozga i izgubio dva zuba. To se dogodilo nakon što je odbio napustiti zrakoplov kako bi napravio mjesta za Unitedove zaposlenike. (Dao i United Airlines nedavno su se nagodili za nepoznati iznos).

Najvažniji lobist Uniteda Mark Anderson, bio je među visokim dužnosnicima koji su morali odstupiti sa svojih pozicija u rujnu 2015. nakon što su bili uhvaćeni u skandalu oko trgovine svoje tvrtke i Lučke uprave New Yorka i New Jerseya. Bio je s tvrtkom od 1997.

Put nije plaćen  za poseban let Davida Samsona, bivšeg predsjednika Lučke uprave New Yorka i New Jerseya, unatoč činjenici da nije profitabilan (U dogovoru s državom United je platio 2.25 milijuna dolara kazne.)

I drugi lobisti su imali desetljeća iskustva s tvrtkama za koje su lobirali.

U međuvremenu, u American Airlinesu, Will Ris , najbolji lobist kompanije, povukao se na kraju 2015. Ris, inaće demokrat, bio je u poslu s vladom od 1996. i zaslužan je za dobivanje podrške za spajanje sa U.S. Airwaysom 2010. godine.

Potraga za njegovom zamjenom je još uvijek u tijeku, a ta će  osoba nadgledati najveću svotu za lobiranje koju daje neki komercijalni prijevoznik. U 2016. , America Airlines potrošio je gotovo 7.9. milijuna dolaza na lobiranje, nadmašivši time grupu zrakoplovne industrije.

Andrea Fischer Newman, koja vodi ured Delta Airlinesa u Washingtonu, najavila je u siječnju da će se povući ovo ljeto. Počela je kao glavni lobist u Northwest Airlinesu 2001. godine, a posao u Delti je dobila nakon spajanja dviju aviokompanija 2008. godine.

Delta je potrošila oko 2.5 milijuna dolara na lobiranje savezne vlade prošle godine.

Izvor:  Thehill.com

© Copyright 2014. Powered by WordPress