Značenje lobiranja

Lobiranje pokušava uvjeriti nekoga u vladi da stvori zakonodavstvo, provede aktivnost koja će pomoći određenoj organizaciji ili podržati određenu politiku ili kampanju. Međutim, lobiranje je više nego uvjeravanje zakonodavaca. Lobisti obavljaju istraživanja, pohađaju kongresne rasprave i obrazuju službenike i časnike vlasti o kritičnim stvarima. Lobisti također pokušavaju mijenjati javno mnijenje putem oglašivačkih kampanja ili utjecajem drugih utjecajnika.

Lobiranje se može obaviti osobno, slanjem pisama i e-maila ili putem društvenih medija. Svatko tko podnese zahtjev vladi ili kontaktira člana Kongresa da izgovori mišljenje djeluje kao lobist, a to se može učiniti na volonterskoj ili profesionalnoj osnovi.

Zakon o objavljivanju lobbinga zahtijeva od pojedinaca koji su plaćeni za lobiranje na saveznoj razini da se registriraju s tajnikom Senata i zapisničarom Doma. Lobiranje poduzeća i samozaposleni lobisti podnose tromjesečna izvješća o objavljivanju. Organizacije koje zapošljavaju in-house lobiste moraju podnijeti jednu registraciju.

Prednosti lobiranja

Lobiranje može predstavljati zdravstvene i sigurnosne interese javnosti i donijeti promjenu na bolje. Na primjer, tijekom 2012. godine internetska kampanja lobiranja protiv “ružičaste sluzi” u mljevenoj govedini poslužena u školskim kafeterijama rezultirala je zatvaranjem tri od četiri proizvođača tvornice.

Iako se lobiranje često obavlja u ime velikih korporacija, ona također može predstavljati interese manjina, djelujući kao uvjeti za ljude koji inače nikada ne bi čuli i koristili svoje komunikacijske vještine i zakonodavstvo kako bi utjecali na ljude na vlasti. Lobisti predstavljaju gotovo svaku američku instituciju i interesnu grupu, uključujući sindikate, korporacije, fakultete i sveučilišta, crkve, dobrotvorne organizacije, skupine za zaštitu okoliša i državne, lokalne i strane vlade.

Budući da je lobiranje privatno financirano, ne prikuplja se javni novac za prikupljanje traženih informacija. To štedi novac poreznog obveznika jer javni dužnosnici i zakonodavci nisu dužni izdvojiti velike iznose prikupljanju podataka, akumulaciji i analizi ispitivanja javnog mišljenja.

Kritike lobiranja

Većina kritika lobiranja usmjerena je na potencijal za korupciju. Kada lobisti daju veliku količinu novca Kongresu putem prikupljanja sredstava, Kongres može donijeti zakone kako bi lobisti i njihovi klijenti bili sretni, a ne nužno i ljudi Sjedinjenih Država.

Kritičari lobiranja također ističu da postoji ogroman povrat uloženih sredstava za lobiranje. Samo u 2012. godini, privatni su interesi potrošili 3,5 milijardi dolara na lobiranje, što je rezultiralo povratom od 22,000 posto.

Američki Zakon o suzbijanju korupcije je modelna politika koja ga čini nezakonitim za kupnju političkog utjecaja. Svrha je zaustaviti prikupljanje sredstava i politički podmićivanje lobiranog lobista i spriječiti političare da preuzmu “tajni” novac od posebnih interesa koje reguliraju. Gradovi i države širom Sjedinjenih Država prate ovaj model kako bi pomogli u iskorjenjivanju korupcije iz lobiranja.

Izvor: https://legalbeagle.com/8741183-benefits-lobbying.html

© Copyright 2014. Powered by WordPress