Bruxelles, 16. listopada 2009. – Burson-Marsteller, jedna od vodećih globalnih lobističkih i PR kompanija, predstavila je rezultate istraživanja o stavovima europskih političkih elita o lobiranju.

Njih 48 posto smatra da lobiranje ima pozitivan učinak na demokratske procese. Taj postotak znatno je veći u zemljama poput Mađarske i Italije gdje 57 posto ispitanika ima pozitivan stav prema lobiranju. S druge strane, u Poljskoj tek 3 posto plitičkih elita smatra da ono pozitivno doprinosi demokraciji.

“Ogromna razlika u percepciji lobiranja od strane političara u različitim europskim zemljama daje jasne signale kako bi lobisti trebali nastupati u svakoj pojedinoj zemlji” rekao je Jeremy Galbraith, predsjednik Uprave Burson-Marstellera na predstavljanju izvješća. “Ovo istraživanje unapređuje naše znanje o efikasnim lobističkim tehnikama te predstavlja koristan vodič o stavovima političara i službenika u zemljama EU. Izvješće također naglašava potrebu za većom transparentnosti lobista” dodao je Galbraith.

Sudjelujući na predstavljanju izvješća, potpredsjednik Europske komisije Siim Kallas rekao je da “ono daje lobistima uvid u najučinkovitije tehnike i kanale lobiranja te pokazuje da javni službenici očekuju transparentne lobiste s ciljanim i jasnim porukama”.

Ovo je četvrto istraživanje Burson-Marstellera fokusirano na lobiranje, a po prvi puta uz Bruxelles provedeno je u 15 europskih zemalja dok su se prijašnja odnosila samo na EU institucije.

Istraživanje je provedeno na uzorku od 500 ispitanika u razdoblju od veljače do srpnja 2009. godine putem elektronske pošte, telefonski i direktnim intervjuima. Ispitanici su bili članovi nacionalnih parlamenta i europarlamentarci te visoki državni dužnosnici u zemljama članicama i EU institucijama.

Transparentnost je visoko na dnevnom redu političara pokazuje istraživanje. 64 posto ispitanika u cijeloj Europi smatra da se lobisti moraju indetificirati te da moraju predstaviti interese koje zastupaju bez razlike radi li se o industriji ili nevladinom sektoru. Međutim, taj postotak različit je od zemlje do zemlje. Tako u Španjolskoj tek 27 posto smatra transparentnost rada i djelovanja lobista bitnim, nasuprot Grčke gdje on iznosi 83 posto.

Zanimljivo je da samo 2 posto ispitanika smatra poslovne ručkove, večere i domjenke korisnom lobističkom metodom u osiguravanju informacija o zakonima, uredbama i propisima na kojima rade. Umjesto toga, sastanci “licem u lice” i dostavljanje pisanih materijala njih 40 odnosno 37 posto smatra učinkovitom tehnikom lobiranja.

Rezultati istraživanja pokazuju premoć industrije nad nevladinim sektorom po pitanju uspješnosti lobiranja uz iznimku područja zaštite potrošača te hrani i piću gdje su podjednako učinkoviti.

Profesionalna udruženja najuspješnije su lobističke skupine, a slijede ih sindikati i tvrtke. Na četvrtom mjestu su nevladine organizacije ispred lobističko-konzultantskih tvrtki.

Cijelo istraživanje možete preuzeti ovdje: Guide to effective lobbying

Ivan Vuković

Galerija

Gallery

Newsletter


© Copyright 2014. Powered by WordPress