Bruxelles, 7. prosinca 2010. – Organizatori konferencije EU Public and Government Affairs donose deset zlatnih pravila za lobiranje u Bruxellesu.

 

1. Uspostavite informacijsku mrežu

Unatoč činjenici da specijalizirani mediji prate politički i legislativni razvoj Unije, informacijska transparentnost je ograničena. Upravo je stoga bitno uspostaviti vlastite informacijske tokove koji će vam omogućiti pravodobno reagiranje i pristup vitalnim informacijama.
2. Budite proaktivni

Iznimno je važno steći širok krug poznanstava sa što većim brojem službenika unutar EU. U tomu najbolje mogu pomoći sastanci putem kojih se može steći uvid u stajališta i mišljenja istih. Takvim se pristupom stavaraju kontakti i prije negoli ih za nešto trebate.
3. Upoznajte svoju publiku

Prije samog pristupa određenom vladinom sektoru, bitno je poznavati njegovu radnu praksu. Tako npr. različite osobe i sektori unutar Europske komisije imaju različite interese, čije poznavanje omogućava utjecanje na njihovo donošenje odluka.
4. Povežite se s principima europskih integracija

Vaš slučaj bi uvijek trebao biti prezentiran kao nešto što pridonosi razvoju europske integracije, koja se bazira na principima poput socijalne kohezije, borbe protiv nezaposlenosti, kompetitivnosti itd. Izražavanje ovih principa će pridonijeti unaprijeđenju vašeg imidža.
5. Stvarajte saveze; upoznajte svoje oponente

Rijetki su slučajevi u  kojima jedna interesna skupina uspije stvoriti snažan slučaj. Stvaranje saveza sa sličnim interesnim skupinama je iznimno relevantno za uspjeh vaše lobističke kampanje.  S druge je strane iznimno relevantno upoznati vaše oponente, jer će argumenti iznešeni s vaše strane imati značajniju težinu ukoliko i njih uzimaju u obzir.

 

6. Poštujte različite razine donošenja odluka

Većina zakonodavnih odluka se u određenom trenutku kreira od strane eksperata na nižim razinama odlučivanja. U većini slučajeva oni su vaša početna točka djelovanja. Uključivanjem njih u strategiju djelovanja, zadobiva se njihovo poštovanje. Uključivanje viših razina odlučivanja može biti produktivno iznimno u slučajevima tvz. “pat pozicija”.

7. Igrajte na kartu recipročnosti

Nikada ne uzimajte, bez da dajete. U krugovima u kojima se donose odluke, postoji kroničan nedostatak i potreba za industrijskim podacima, tržišnim podacima, ekspertizama… Najbolji način privlačenja pažnje EU službenika i indirektnog utjecaja na donositelje odluka jest pružanje takvih informacija i podataka. Pružanje podataka ili podupiranje Komisije u područjima koja nisu od vašeg  primarnog interesa, također mogu osnažiti vaš kredibilitet i utjecati na primarni interes.

8. Relevantnost follow up-a

Tajna uspješno lobiranja se nalazi u follow up-u svakog slova kojeg napišete, svakog kontakta kojeg uspostavite, svake inicijative koju poduzmete. Napišite pismo zahvale svakom službeniku kojeg upoznate. To će vam omogućiti utvrđivanje onoga što želite od određene osobe.
9. Budite svjesni kulturoloških razlika

Službenik portugalskog porijetla će se izražavati drugačije nego njegov kolega njemačkog podrijetla. Britanski član Parlamenta će imati drugačija očekivanja od onog grčkog podrijetla. Važno je upoznati ove specifičnosti.
10. Obratite pozornost na detalje

Poslovicu “vrag je u detaljima”, uvijek je potrebno imati na umu. Ponekad određene direktive mogu rezultirati neočekivanim posljedicama. Službenici i parlamentarci će biti zahvalni svakome tko ih sačuva od tako prouzročenih neugodnosti. Pozornost na detaljima također označava da pratite razvoj kroz su-odlučivačku proceduru.

 

Deset zlatnih pravila preuzmite ovdje.

Bruno Jelić

Galerija

Gallery

Newsletter


© Copyright 2014. Powered by WordPress