Prvih godina postojanja Facebook je jedva prepoznavao važnost uloge Washingtona te mu je trebalo pet godina da potroši prvi novčić na federalno lobiranje. Tada je ulaganje u kapital na razini tvrtke počelo ubrzano rasti zajedno s prihodima ali i ambicijama. Danas Facebook kao samostalna i zrela „korporativna neman“, čiji je izvršni direktor milijarder koji je odnedavno zainteresiran i za politiku, na lobiranje troši ogromne iznose naspram kojih se prethodni troškovi čine minornim.

2013. godine je Facebook potrošio 6.4 milijuna američkih dolara na federalno lobiranje, što je povećanje za više od 68% u odnosu na godinu prije i gotovo šest puta više u odnosu na iznos iz 2011. Ovih 6.4 milijuna dolara su bila sasvim dovoljna da bi Facebook postao peti najveći potrošač na lobiranje u račinalnoj i internet industriji ove godine. Ipak, analizirajući dalje, ovaj iznos ne predstavlja mnogo ako se uzme u obzir koliki će biti ukupan iznos potrošnje kompanije.

U prvom kvartalu 2014.  godine Facebook je na lobiranje potrošio 2,7 milijuna američkih dolara, što je više nego  u iti jednom od prethodnih kvartala. U izvješću o lobiranju za drugi kvartal prikazano je da je potrošeno dodatnih 2.1 milijun dolara, čime je ukupna vrijednost dosegla 4.8 milijuna$.

To znači da bi tvrtka trebala potrošiti manje od jednog milijuna dolara u svakom od završna dva kvartala 2014. da bi ukupni izdaci na lobiranje dosegli skromni iznos iz 2013. Uzmimo u obzir i činjenicu da Facebook nije uložio manje od 1milijuna$ po kvartalu od trećeg kvartala 2012. kada je potrošeno 980,000$. U razdoblju od travnja do lipnja tvrtka je potrošila gotovo dvostruko više u odnosu na isti period 2013.

Facebookova izvješća o lobiranju su postajala sve duža i detaljnija kako su interesi postajali kompleksniji. Zadnja tri mjeseca  glavne teme kojima su se bavili Facebookovi lobisti bili su problemi s online privatnošću, imigracijska reforma i odnosi s organizacijama nacionalne sigurnosti. Facebook je većinu lobiranja vršio interno, na čemu je radilo pet poznatih lobističkih tvrtki K Street-a (velika imena poput Squire Patton Boggs, Steptoe&Johnson and Elmendorf Ryan), no plaćeni su zajedno 240 000$ – malo više od 10% Facebookovog ukupnog iznosa uloženog u lobiranje za dani kvartal. No, ipak, Facebok je 2013. godine naveo sedam registriranih lobista u drugom kvartalu, dok je ove godine, uz dvostruko više ulaganja, imao tek šest lobista.

Na kraju prvog kvartala 2014. Facebook je bio drugi na listi najvećih potrošača u kategoriji računalne i internet industrije. Prvo mjesto drži Google, koji je potrošio 3.8 milijuna$ u prvom kvartalu i 5 milijuna$ u drugom što je ogromno povećanje za i Google –  čak više od 2.4milijuna$ nego li je bilo potrošeno u istom periodu 2013.

Microsoft, koji također regularno rangira na vrhu potrošnje računalnih i internet kompanija, potrošio je 2.3milijuna$ u drugom kvartalu, dosegavši ukupan godišnji iznos od 4.4 milijuna$.

Za razliku od Facebooka, ostale tvrtke društvenih mreža su nastavile polagano ulagati u lobiranje. Twitter, koji je počeo lobirati prošle godine, potrošio je 90 000$ u drugom kvartalu ove godine, dosegavši ukupni godišnji iznos ulaganja u lobiranje od 140 000$. LinkedIn je potrošio manje – 50 000$ u prvom kvartalu, čime ukupni godišnji iznos čini tek 90 000$.

 

Izvor:  OpenSecrets.org

Galerija

Gallery

Newsletter


© Copyright 2014. Powered by WordPress