Zagreb, 17. ožujka 2012. – Hrvatsko društvo lobista održalo je lobistički seminar “Uporaba lobiranja u cilju ostvarivanja poslovne strategije” koji je okupio predstavnike hrvatske poslovne zajednice.

Predavači seminara bili su vodeći hrvatski lobisti akreditirani u Bruxellesu i stručnjaci za javne poslove, prof.dr.sc. Mate Granić, predsjednik HDL-a, Marijan Kostrenčić, potpredsjednik HDL-a i Natko Vlahović, glavni tajnik HDL-a i profesionalni lobist s radnim iskustvom u Washingtonu i Bruxellesu.

Marijan Kostrenčić dao je pregled profesionalnog lobiranja, razlike između lobiranja i korupcije, te osnovne preduvjete za obavljanje lobističkog posla. Također je predstavio dva lobistička slučaja koji su uključivali lobiranje za međunarodno priznanje Hrvatske te primjer VIPnet-ovog lobiranja za drugu koncesiju GSM mreže.

Prof.dr.sc. Mate Granić predstavio je važnost modernog lobiranja u političkoj i poslovnoj praksi. Granić je naveo kako će Hrvatska 1. srpnja 2013. postati punopravna članica Europske unije što će imati značajan utjecaj na gospodarstvo i poslovanje hrvatskih tvrtki na jedinstvenom europskom tržištu. Poslovni subjekti morat će osigurati sustav pravovremenog praćenja i informiranja o EU politikama i zakonodavstvu te lobirati i predstaviti svoja stajališta prema europskim institucijama u čemu im je neophodna pomoć lobista koji su osposobljeni za lobiranje na nacionalnoj, regionalnoj i europskoj razini, prema zakonodavnoj i izvršnoj vlasti.

Mr. Natko Vlahović dao je pregled osnovnih lobističkih postavki s nekoliko konkretnih primjera iz svakodnevice. U prezentaciji su predstavljeni tipični alati te metode i tehnike koje lobisti koriste kako bi utjecali na političke procese.

Zaključak seminara je da kompanije trebaju koristiti strateško lobiranje ako žele biti informirane i prisutna na mjestima gdje se donose najvažnije odluke.

Ivan Vuković

Galerija

Gallery

Newsletter


© Copyright 2014. Powered by WordPress