Izaslanstvo hrvatskih poduzetnika 16. je listopada, u organizaciji Hrvatske gospodarske komore, zajedno s više od 800 poduzetnika iz 45 europskih zemalja, sudjelovala u radu trećeg po redu Europskog parlamenta poduzetništva u Bruxellesu  i na taj načina lobirala za poduzetničke interese.

Predstavnici 11 hrvatskih tvrtki iz različitih gospodarskih djelatnosti  razgovaralo je i glasovalo  o ključnim pitanjima poput internacionalizacije poslovanja, o vještinama,  energetici i financiranju, te su na taj način pomogle u definiranju poslovnog dnevnog reda za novo zakonodavno razdoblje Europske unije. Rezultat glasanja na 19 ključnih pitanja bit će proslijeđen šefovima država i vlada na sastanku Europskoga vijeća koji će se održati u Bruxellesu 23. listopada 2014. s ciljem da kreatori europskih politika implementiraju ta poduzetnička stajališta.

Okupljenim europskim poduzetnicima obratio se i predsjednik Europskog parlamenta Martin Schulz istaknuvši da iako predstavlja socijaldemokratsku opciju, vjeruje u snagu profita, jer se samo iz profita mogu isplaćivati plaće radnicima i porez državi.

U svojem izlaganju u dijelu rasprave o financiranju malih i srednjih poduzećaVedran Antoljak iz tvrtke Sense Consulting predložio je utvrđivanje metodologije za evaluaciju intelektualnoga kapitala tvrtki kao jednog od ključnih kriterija pri pristupu financiranju iz EU fondova.

Izvršna dopredsjednica Agrokora Ljerka Puljić u raspravi o energetici istaknula je da nisu u istom položaju sve države članice Europske unije te da bi se to trebalo uzimati u obzir pri utvrđivanju određenih energetskih kriterija pojedinih manje razvijenih europskih država kako im se ne bi dodatno umanjila konkurentska sposobnost njihove industrije.

„Europski parlament poduzetnika“ najveći je događaj na razini Europske unije koji u prvi plan stavlja poduzetnike. On predstavlja jedinstvenu mogućnost razgovora poduzetništva i visoko pozicioniranih  predstavnika EU institucija, ali i osigurava međusobne provjere i razmjene mišljenja o europskim politikama na svim razinama.

Cilj ovog događanja je premostiti „demokratski jaz“ između EU institucija i glavnih aktera ekonomskog rasta, a to su poduzetnici. Ideja je da tom prigodom čelnici tvrtki  izraze svoja očekivanja od njih u budućnosti. Poduzetnicima se na ovaj način pruža jedinstvena prilika debatirati s visokim predstavnicima EU institucija i ujedno ih bolje upoznati  s teškoćama i izazovima s kojima se susreću u njihovu poslovanju.

– Europski parlament poduzetnika najinteraktivnija je EU razina u komunikaciji između političara i poslovnog svijeta. Riječ je o jedinstvenom iskustvu za poduzetnike koje im omogućava da se njihovo mišljenje čuje. Za institucije u dolasku, to je neprocjenjivi izvor poticaja da kreiraju business friendly politike u sljedećih pet godina, rekao je predsjednik EurochambresaRichard Weber.

*Europski parlament poduzetnika svake dvije godine organizira EUROCHAMBRES, Udruženje europskih komora trgovine i industrije, u suradnji s mrežom komora na nacionalnoj razini.

Izvor: Hrvatska gospodarska komora

Galerija

Gallery

Newsletter


© Copyright 2014. Powered by WordPress