Washington, 7. veljače 2011. – Istraživanje Congressional Management Foundationa-a (CMF) pokazalo je da prosječan građanin SAD-a ima veći utjecaj na Kongres nego što se to do sada mislilo, odnosno u određenim slučajevima može imati veći utjecaj od urednika i profesionalnih lobista.

Izvještaj “Communicating with Congress: Perceptions of Citizen Advocacy on Capitol Hill” se bazira na prošlogodišnjem istraživanju između 260 zastupnika Senata i Kongresa, a iznijet je na prošlotjednoj sjednici Public Affairs Council-a.

Izvještaj pokazuje kako najviše utjecaja u zagovaranju, odnosno mjenjanju mišljenja ili uvjeravanju neodlučnog zastupnika u neposrednoj komunikaciji bilo “licem u lice”, putem telefona ili e-maila ima njegovo biračko tijelo.

Kao postupak kojim se najbrže i najbolje dolazi do uvjeravanja neodlučnog zastupnika, senatori i kongresnici navode posjete uredima u Washingtonu, okružnim uredima, i kontakte s biračima koji govore u ime većine biračkog tijela. Takve aktivnosti ispitanici u 46% slučajeva ocjenjuju pozitivnima i utjecajnima. Za usporedbu, samo 8% ispitanika smatra da posjeti lobista imaju pozitive utjecaje, dok 74% smatra da imaju nekakav utjecaj. Na dnu liste utjecaja nalaze se pisma, e-mailovi, i komentari putem weba.

Kao najneuspješniji oblik utjecaja smatraju se organizirane kampanje, kojima se uvijek ponavljaju iste poruke i prema mišnjenju ispitanika provode se bez znanja i odobrenja većine biračkog tijela.

Uzevši u obzir društvene mreže, senatori i kongresnici su istaknuli važnost Facebook-a kao alata za komuniciranje svojih poruka biračima, te ga gotovo 60% ispitanika u tom području smatra relevantnim. O važnosti društvenih mreža govori i postavljanje YouTube-a ali i Twitter-a u isti rang, iako Twitter unutar svojih poruka dopušta samo 160 znakova.

Opći zaključak istraživanja bi se mogao sažeti u nekoliko točaka:

  • stvaranje “buke” kroz grassroots kampanje nije isto što i stvaranje utjecaja,
  • osobne priče o tome kako određeni problem pogađa birače odjekuju prostorijama Kongresa,
  • osobni posjeti još uvijek vrijede,
  • posjeti okružnim uredima su jednako učinkoviti i mnogo lakši nego dolazak u Washington,
  • građani i članovi Kongresa koji ignoriraju značaj društvenih mreža čine to na vlastitu odgovornost.

 

Bruno Jelić

Galerija

Gallery

Newsletter


© Copyright 2014. Powered by WordPress