U ovom članku ćemo vam pokazati kako australske lobističke tvrtke imaju tendenciju djelovanja. Poduzeća navedena u nastavku teksta, određena su brojem klijenata koje imaju. Što je krug veći, to je veća tvrtka.

Ima puno toga što nam lobistički registar ne govori. Ne govori nam točno koji lobist lobira u kojem području. Ne znamo koji su klijenti lobirali, ili kad bi mogli biti aktivno uključeni u procesu odlučivanja s ministrima. Također smo slijepi za postupke in-house lobista ili vrhunskih interesnih skupina.

Registar lobista također skriva veze koje mnogi pojedinci imaju u Vladi. To je zato što lobisti trebaju samo proglasiti bivšim predstavnicima vlasti, ako su bili savezni ministar, ministarski zastupnik, tajnik parlamenta, državni službenik ili član Oružanih snaga.

Registar ne pokazuje ljude sa značajnom povijesti djelovanja u Vladi, uključujući državne Premijere ili ministre, državno političko osoblje, federalnu oporbu ili zaposlenike u pozadini. Guardian Australia prošao je kroz pozadine svih 483 lobista i pronašao dodatnih 75 pojedinaca koji su imali vladine veze, ali nisu bili prijavljeni kao takvi u registar.

Dvije najveće lobističke tvrtke u Australiji su Barton Deakin i Hawker Britton. Oko 15 tvrtki angažiralo je obje tvrtke uključujući tehnološkog diva Amazon, lanac fast food restorana McDonalds te multinacionalnu tvrtku LendLease.

Razumijevanje pozadine tvrtki dug je put u objašnjavanju zašto bi velike tvrtke angažirale lobiste iz obje tvrtke. Hawker Britton tradicionalno je povezan s Laburistima, a njezini zaposlenici uglavnom su bivši savjetnici za rad, političari ili dužnosnici stranke.

S druge strane, Barton Deakin je usko povezan s Liberalima, a među najistaknutijim djelatnicima su i nekadašnji šefa osoblja Joe Hockey i savjetnik John Howard, među ostalima.

Neke lobističke tvrtke imaju tendenciju da se specijaliziraju za rad za određenu industriju. Postoje lobisti usmjereni na obranu, ili oni koji rade za energiju, rudarstvo i resurse.

Veliki farmaceutski igrači jedan su od velikih kupaca lobističkih usluga. Identificirali smo gotovo 70 farmaceutskih ili zdravstvenih tvrtki koje trenutačno sudjeluju u lobiranju.

Jedna od tvrtki specijaliziranih za ovo područje je opr Health, šira konzultantska tvrtka za zdravstvenu komunikaciju koja je registrirana za lobiranje, a posjeduje odvojenu javnu poslovnu djelatnost, Parker i partnere. Ima bivšeg savjetnika ministra zdravstva među svojim osobljem.

Izvor: The Guardian

© Copyright 2014. Powered by WordPress