„Naš inicijalni fokus bit će praćenje zakonodavnog procesa institucija Europske unije iz područja energetike, obrane, infrastrukture i financijskih usluga. Također, pripremamo od rujna poseban newsletter s informacijama iz Bruxellesa koji ćemo slati na zainteresirane kompanije iz jugoistočne Europe i susjedstva“, najavljuje Natko Vlahović, direktor i osnivač hrvatske lobističke tvrtke Vlahović grupa, koja je upravo otvorila ured u Bruxellesu.

Tumači kako je on već 12 godina angažiran na poslovima u i oko Bruxellesa, sjedišta brojnih europskih institucija, ali sada je odlučio krenuti u širenje biznisa s novim suradnicima. Računa očito na jačanje interesa hrvatskih kompanija za lobističke usluge u sjedištu EU, ali i na one iz regije, te globalne kompanije, pri čemu za neke od njih već radi, primjerice u duhanskoj industriji.

“Bruxelles predstavlja vrh europskog lobiranja, to je najkonkurentnije tržište za ovu vrstu usluga, uz američki Washington DC. Mi se osjećamo potpuno spremni i imamo relevantno operativno iskustvo u radu s EU institucijama,“ uvjeren je.

“Mnogi hrvatski poslovni interesi nisu uopće zastupljeni niti prisutni u procesima EU odlučivanja u Bruxellesu. Diplomatski napori postoje, ali u svijetu je poznat i termin korporativno lobiranje, što znači da se svaki gospodarski subjekt ili sektor treba posebno brinuti za svoje mjesto pod briselskim suncem“, naglašava Vlahović.

Klijenti su mu sada iz sektora turizma, financijskih usluga, energetike, ekonomije dijeljenja, obrane i zaštite okoliša, ali imena tvrtki ne otkriva.

“Briselski administrativni aparat je ogroman, ima više od 20 tisuća zaposlenika i biti u toku sa zbivanjima koja su relevantna traži stalnu prisutnost i angažman. Kroz svoje iskustvo do sada shvatio sam da dva putovanja godišnje na određene konferencije i sastanke, ili članstvo u velikoj europskoj asocijaciji, ne može postići prave rezultate. Takvim pasivnim sudjelovanjem tvrtke ostaju izvan doticaja s pravim i strateškim informacijama koje su ključne za donošenje investicijskijh i poslovnih odluka“, tumači Vlahović, dodajući da osobni kontakt, vrijeme i neposredni razgovor vrijede mnogo više od slanja mailova i službenog stajališta. Koliko će domaćih kompanija, koje su dosad bile posve pasivne u briselskim hodnicima, u to uvjeriti, vidjet ćemo. Direktor operacija u uredu Vlahović grupe u Bruxellesu bit će Filip Lugović koji ima, naglašavaju u kompaniji, višegodišnje iskustvo u radu s međunarodnom poslovnom zajednicom i odlučivanjem u EU institucijama.

Trenutno su 11.323 organizacije i kompanije registrirane za lobiranje pri EU institucijama, a Vlahović grupa registrirana je u Europskom registru transparentnosti u Bruxellesu od 2012. godine.

Izvor: Jutarnji.hr

© Copyright 2014. Powered by WordPress