Detaljna istraživanja otkrila su kako je gigant duhanske industrije Philip Morris potrošio najviše novaca na lobiranje europskih političara.

Rezultati su objavljeni na novoj web stranici LobbyFacts.eu, a podaci se temelje na istraživanjima raznih nevladinih udruga. Do sada se o lobiranju najviše informacija moglo dobiti iz službenog europskog registra za lobiranje, a gdje se potpisuje dobrovoljno. Švicarsko-američka kompanija Philip Morris prošle godine je potrošila 5.25 milijuna eura na političko lobiranje. Takva potrošnja rezultat je borbe protiv direktive Europskog parlamenta čiji je krajnji cilj smanjiti broj pušača u Europskoj uniji za 2.4 milijuna. Vijest je došla samo nekoliko dana nakon što su mediji objavili kako je ovaj duhanski div donirao desetke tisuća dolara australskom političaru David Leyonhjelmu, koji se zalaže za prava pušača.

Ovakva nova saznanja dodatno će potpaliti vatru pod razbuktalom debatom gdje razne organizacije optužuju EU kako izvještaji sa sastanaka s predstavnicima duhanskih kompanija nisu bili dovoljno transparentni. Nakon Philip Morrisa najviše na lobiranje troši ExxonMobil koji je izdvojio 5 milijuna eura, a zatim je tu Microsoft sa potrošenih 4.75 milijuna. Zanimljivo da u Europi najviše lobiraju američke kompanije, te drže prva tri mjesta. U top 10 tu su još Shell, Siemens ,GDF Suez, General Electric, Huawei, Bayer i Telekom Austria.

– Lobiranje je unosan i velik posao u EU. Nadam se da će Lobbyfacts pomoći novinarima i aktivistima u analizama i raskrinkavanjima lobija i onog što stoji iza njih. Službeni zapisnik nije fleksibilan i skroz pouzdan, tako da će pojava Lobbyfactsa uvelike olakšati i ubrzati proces – izjavio je Erik Wesselius iz Corporate Europe Observatorya.

 

Izvor: LiderPress.hr

Foto: Corporate Europe Observatory

Galerija

Gallery

Newsletter


© Copyright 2014. Powered by WordPress