Novo istraživanje LobbyFacts.eu otkriva da 50 kompanija koje troše najviše za lobiranje u EU danas troše 40% više nego 2012. godine.

U srpnju 2012. godine, 50 kompanija koje troše najviše za lobiranje u EU objavile su trošak od 76.213.190 eura, a u 2016. te iste kompanije objavile su trošak od 106.379.583 eura, što je povećanje od čak 40% .

Petnaest kompanija među top 50 iz 2012. su prijavile povećanje izdataka u 2016. godini, a neke među njima su drastično povećale svoje troškove za lobiranje. Volkswagen se probio s 35. mjesta u 2012. do 7. u 2016. , Dow s 28. mjesta 2012. na 5. u 2016. , Google s 40. mjesta na 6. u 2016. Istovremeno, pet kompanija je prijavilo manji trošak za lobiranje u EU nego 2012. godini. To uključuje Ericsson koji je 2012. bio prvi na listi, a sada je 46. prema rangiranju LobbyFacts.eu.

Na listi se nalazi 27 novih tvrtki kojih nije bilo u top 50 na listi iz 2012. , bilo zato što su trošili manje ili zato što nisu bili registrirani (registar lobista EU je i dalje dobrovoljan). To uključuje Huawei Technologies i Deutsche Bank koji nisu bili registrirani 2012. godine, no sada prijavljuju troškove od 3.000.000 eura (9. mjesto na listi) i 3.904.000 eura (4. mjesto na listi).

Na listi su i tri tvrtke koje imaju nevjerojatno stabilnu potrošnju svake godine ili unose ponavljajuće podatke. Tu spadaju ExxonMobil i Microsoft koji su u top 3 potrošača u 2012. i 2016. godini.

Sveukupno, sektor financijskih usluga više se pojavljuje na listi iz 2016. (8 tvrtki), nego na listi iz 2012. (4 tvrtki), što je ponajprije odraz činjenice da mnogi veliki igrači iz financijskog sektora nisu bili registrirani u 2012. godini. Energetski sektor je konzistentno predstavljen i u 2012. i u 2016. s 14 tvrtki.

Preuzeto sa: Lobbyfacts.eu

 

Galerija

Gallery

Newsletter


© Copyright 2014. Powered by WordPress