Beograd, 29. svibnja 2011. – Srbija bi ubuduće trebala odrediti način angažiranja lobističkih agencija u Washingtonu ili Bruxellesu. Lobira se i u srbijanskom Parlamentu, a na donosioce odluka utječu pojedinci, udruženja i različite agencije, donosi RTS.

Lobi i lobiranje je politička praksa nastala u SAD-u, kako bi se političkim ili financijskim sredstvima utjecalo na donošenje propisa ili stopiranje njihovog usvajanja. U novije vrijeme, s pojmom lobiranje sve češće se susrećemo i u srbijanskom političkom životu.

Do određenih ciljeva, pokazuje praksa, gotovo je nemoguće doći bez lobiranja. To, međutim podrazumijeva i veliki novac, dobru pripremu i organizaciju lobista.

Srbija je često imala problem jer nije izdvajala sredstva za angažiranje agencija koje bi promicale i zastupale državne interese u Washingtonu i Bruxellesu.

Srbijanski državni tajnik Ministarstva pravosuđa Slobodan Homen, istaknuo je kako smatra da bi Srbija trebala zakonski urediti način angažiranja takvih agencija, prvenstveno radi ostvarivanja vlastitih legitimnih interesa.

“Jedan od primjera za lobiranje je pomoć za povlačenjem što većih sredstava od Europske unije ili pomoć prilikom legitimne borbe za naše interese na Kosovu i Metohiji, gdje bez međunarodne zajednice ne možete postići odgovarajući uspjeh”, naveo je Homen.

Lobira se i u srbijanskom Parlamentu, a na donosioce odluke utječu pojedinci, udruženja i različite agencije, saznaje se iz uskih političkih krugova.

Ana Bovan iz “Bovan consultinga” istaknula je kako tisuće stručnjaka različitog nivoa lobira kako u ekonomskom, tako i u političkom smislu. “Ekonomsko lobiranje je prisutno u svakodnevnom radu velikih organizacija, ogromnom broju udruženja, jer upravo je njihova funkcija da lobiraju za interese svojih članova”, navodi Bovan.

Glavna tajnica Europskog pokreta Srbije Maja Bobić, ističe da je u tijeku debata između Europske komisije i Europskog parlamenta o formiranju registra lobista. Prema njenim riječima, to bi bile organizacije koje su zainteresirane za utjecaj na donošenje odluka i zakona u EU, kako bi taj registar bio jedan popis svih onih koji su zainteresirani i kako bi bio javnosti dostupan.

U Srbiji se formiralo shvaćanje kako oblast lobiranja nije imuna na korupciju te kako bi donošenjem Zakona, za koji se zalaže i Društvo lobista Srbije, lobistički rad postao javan i transparentan.

Izvor: RTS

Autor: Bruno Jelić

Galerija

Gallery

Newsletter


© Copyright 2014. Powered by WordPress