Zagreb, 11. ožujka 2011. – Velike tehnološke kompanije poput Googlea,Applea ili Facebooka imaju proizvode bez kojih je danas većini ljudi život nezamisliv. Ipak, u pozadini njihovog poslovanja stoji moćno i intenzivno lobiranje, donosi profitiraj.hr. Najspominjaniji u kontekstu lobiranja je Google, a vidljivo je to i u oštroj reakciji zvaničnog Washingtona na aferu s cenzurom u Kini.

Prve novce na lobiranja Google je utrošio 2006. godine, od tada svake godine odvajaju sve više. Prema LDAD (Lobbying Disclosure Act Database) u 2010. godini za lobiranja u SAD-u su izdvojili 5,16 milijuna dolara.

Takve brojke pokazuju kako je lobiranje danas vrlo jako poslovno oružje, koje u svrhu rasta koristi i jedna od najvećih tehnoloških kompanija na svijetu.

Googleovih 5,16 milijuna dolara utrošenih na lobiranja predstavljaju rast od 29 posto u odnosu na 2009. godinu, kada je kompanija na to poslovno oružje potrošila oko četiri milijuna dolara.

Zanimljivo je i da Google, prema objavljenoj bazi podataka, na lobiranja troši više od FacebookaApplea i Yahooa zajedno.

Facebook je prve novce u lobiranja investirao u drugom kvartalu 2009. godine, a ista je kompanija u 2010. godini za lobiranja izdvojila 351.390 dolara. Apple je u istom vremenskom razdoblju za lobiranja izdvojio 1,6 milijuna, a Yahoo 2,2 milijuna dolara.

Neki na ove podatke ne gledaju isključivo pozitivno, poput analitičara koji su mišljenja kako takav način poslovanja i ostvarivanja političkih utjecaja nije dobar put za kompaniju i njezinu budućnost.

 

Izvor: profitiraj.hr

Fotografija: Google press

Galerija

Gallery

Newsletter


© Copyright 2014. Powered by WordPress