Američke lobističke tvrtke u protekloj godini, suprotno očekivanjima, ostvarile su povećanje prihoda u odnosu na 2009. godinu, prenosi The Hill.

Prema pravilima Lobbying Disclosure Act-a, američki lobistički uredi dužni su do kraja mjeseca siječnja predati informacije o poslovanju za četvrti kvartal protekle godine. Ovo pravilo osim što pridonosi većoj transparentnosti američkog lobiranja, također omogućava pristup podacima o zaradi najvećih lobističkih kuća.

Uzevši u obzir da je 2010. godina bila izborna godina i da su borbe oko financijskih i zdravstvenih reformi u Kongresu obavljene u posljednjem kvartalu 2009. godine, od protekle se godine u lobističkim krugovima nije previše očekivalo. Već sada dostupni podaci o poslovanju u 2010. godini pokazali su da se očekivanja ove godine na sreću nisu ispunila i da su najveći lobistički uredi nastavili financijski rast, prvensteno zahvaljujući neobično aktivnom izbornom periodu.

Jedna od najsnažnijih lobističkih kuća Patton-Boggs prijavila je profit za 2010. u iznosu od 45.2 milijuna dolara, koji je također uključivao profit Breaux-Lott Leadership Grupe, lobističke firme pristupnice Patton-Boggs-u početkom 2010. godine. Pattonovi rezultati pokazatelj su napretka za 11% s obzirom na profit u 2009. godinu koji je iznosio 40.7 milijuna dolara.

Podesta Group prijavila je profit od 29.4 milijuna dolara, što je napredak od 15% s obzirom na 25.5 milijuna zarađenih u 2009. godini. Rezultati zarade Podesta Grupe u potpunosti s izjednačeni s onom Van Scoyoc Associates-a, koji su također ostvarili 29.4 milijuna dolara, odnosno 5% više s obzirom na 28.1 milijun iz 2009. godine.

Druge lobističke kuće poput Dutko Worldwide-a, Ogilvy Government Relationsa-a, te Quinn Gillespie & Associates-a, prijavile su pad profita s obzirom na 2009. godinu.

Dutko Worldwide prijavio je 13%-tni pad sa 19.8 milijuna dolara u 2009. godini na 17.3 milijuna u 2010. godini. Gary Andres, koji je u navedenoj firmi obnašao predsjedničku funkciju od prošlog mjeseca se povukao i otišao na poziciju direktora Odbora za energiju i trgovinu.

Ogilvy Government Relations prijavio je jedan od najvećih padova u 2010. godini od gotovo 20% u odnosu na 2009. godinu. Od 21.8 milijuna koje je ostvarivao u 2009. godini došao je na 17.5 milijuna. Iako je 2010. godine smanjen broj lobista sa 18 na 12, iz Ogilvya je najavljeno ponovno povećanje broja zaposlenika.

Druge lobističke kuće zadržale su ili iste profite kao i godinu prije, ili je kao u slučaju K&L Gates-a koji je s 18.6 milijuna u 2009. godini došao na 18.9 milijuna dolara profita u 2010. godini, odnosno Williams and Jensen-a koji je povećao prihode sa 17.2 na 17.4 milijuna dolara u 2010. godini, došlo do malih, ali stabilnih naznaka postupnog rasta.

 

Prihodi lobističkih kuća u SAD-u

Bruno Jelić

Galerija

Gallery

Newsletter


© Copyright 2014. Powered by WordPress