Bitola, 20. ožujka 2012. – Makedonski centar za lobiranje (MCL) proveo je znanstveno istraživanje pod nazivom “Percepcija fenomena lobiranje u nacionalnom dnevnom tisku u Republici Makedoniji”.

Istraživački tim kojeg je vodio mr. sc. Marjan Tanuševski te Dijana Ilievska iMarija Kotevska Skrekovska su od 1. siječnja do 29. veljače 2012. godine monitorirali on-line i tiskana izdanja na makedonskom jeziku “Vest”, “Večer”, “Dnevnik”, “Nova Makedonija”, “Utrinski vesnik” i “Fokus”, ali i dnevne novine “Koha”, “Zurnal” i “Lajmi” na albanskom jeziku.

“Istraživanje je realizirano s ciljem da se utvrdi percepcija fenomena lobiranja u nacionalnom tisku, kada i koliko se primjenjuju lobističke vještine i u kom kontekstu. Istraživački tim je posvetio pažnju nekomercijalnom, neprofitnom lobiranju za određeni javni interes”, rekao je Tanuševski na konferenciju za novinare u Bitoli.

U razdoblju od 60 dana evidentirano je 79 medijskih priloga, a najviše su registrirani u dnevnom listu “Dnevnik” ukupno 29, “Utrinski vesnik” 27 i “Nova Makedonija” 13 objava.

Kvantitativnom analizom novinarskih radova, priloga, vijesti, kolumni i intervjua, utvrđeno je da se ovom razdoblju najviše lobiralo za euroatlantske integracije, i to su najčešće radili predstavnici državnog vrha, diplomati, ministri i parlamentarni zastupnici.

“Prvo znanstveno-stručno istraživanje MCL-a je pokazalo da je percepcija o lobiranju pozitivna, a upotreba tog termina, vokabular javnih osoba, te poziv za lobističke akcije, uvijek je u pozitivnom kontekstu i u funkciji kreiranja javnih politika šireg javnog značaja”, potvrdio je Tanuševski.

Iz MCL-a su najavili da će nastaviti s dubinskom analizom dobivenih rezultata provedenog istraživanja kojeg smatraju važnim doprinosom za afirmaciju transparentnog lobiranja u Makedoniji.

 

Preuzmi istraživanje

Izvor: MCL-Bitola

Galerija

Gallery

Newsletter


© Copyright 2014. Powered by WordPress