Zagreb, 23. veljače 2011. – Iskoristiti poslovnu priliku, ali i spriječiti moguću štetu, bit je lobiranja koje više od 80 posto tvrtki u Europskoj uniji smatra važnom aktivnošću, istaknuto je na sjednici Gospodarskog vijeća HGK – Komore Zagreb koja je u proširenom sastavu, u formi radionice namijenjene direktorima i komunikacijskim menadžerima u malim i srednjim poduzećima bila posvećena lobiranju, s naglaskom na identifikaciji i segmentaciji dionika. Naime, iako svaka situacija zahtijeva drukčiju lobističku strategiju, sve počinje od identificiranja problema i postavljanja ciljeva, a potom slijedi proces zagovaranja, kao legitimnog promicanja interesa grupacije ili pojedinaca.

O lobiranju kao alatu za stvaranje povoljnog zakonodavstva i poslovnih prilika za poduzetnike govorio je Natko Vlahović, voditelj Ureda Hrvatske obrtničke komore u Bruxellesu i akreditirani lobist u Europskom parlamentu i Europskoj komisiji te ujedno i glavni tajnik Hrvatskog društva lobista, ističući da profesionalno lobiranje uključuje istodobno informiranje i educiranje. Primjere iz prakse, s naglaskom na lobiranju u pogledu zakonske regulative, predočio je Sandro Baričević, direktor za odnose s javnošću Coca-Cole za regiju Jadran, rekavši da se na tzv. regulatorni okvir može utjecati samo argumentima koji se temelje na stručnim analizama i istraživanju, ali i na dobrim primjerima iz europske prakse. O identifikaciji i segmentaciji dionika više je govorio Mario Aunedi Medek, direktor konzultantske agencije Alpheus Public Affairs, specijalizirane za strateško komuniciranje, pojasnivši da je to proces definiranja skupina koje mogu utjecati na organizaciju ili na koje organizacija može utjecati svojim djelovanjem. Dionici (stakeholderi) su, pak, kako je rekao, osobe ili organizacije koje posjeduju određeni interes vezan uz poslovanje neke industrije, na primjer, i mogućnost utjecaja na njega.

U okviru tematskih prezentacija posebice je istaknuto da lobiranje predstavlja niz akcija kojima je cilj izvršiti utjecaj na donositelje odluka, no u tom procesu, rečeno je, bitna je stručnost lobista, pouzdana i dokumentirana informacija, temeljena na istraživanju, ali i način na koji se lobira, kako u pitanje ne bi došla reputacija tvrtke ili poslovne grupacije.

Inače, lobiranje je suvremeni instrument integralnog komunikacijskog menadžmenta, pa u Bruxellesu, primjerice, djeluju brojne lobističke organizacije na promicanju interesa pojedinih interesnih skupina, u pogledu odluka vezanih uz gospodarstvo, ekologiju, energiju i druge sektore.
Izvor: HGK- Komora Zagreb

Fotografije: Alpheus d.o.o.

Galerija

Gallery

Newsletter


© Copyright 2014. Powered by WordPress