Bruxelles, 3. lipnja 2013. – Burson-Marsteller, vodeći globalni PR i komunikacijski konzultanti, izdali su u lipnju prošle godine, svoju petu anketu o učinkovitom lobiranju u Europi. Anketa je otkrila zanimljive razlike u stavovima političara i starijih dužnosnika iz institucija EU i 19 europskih zemalja na teme dobrih i loših lobista; potrebe za većom regulacijom lobiranja, te korisnosti socijalnih medija kao kanala utjecaja.

Potpredsjednik Europske komisije, Maroš Šefčović naveo je: „Lobiranje je dio igre. Moramo se pobrinuti da bude transparentno i etično. Registar transparentnosti Europske komisije i Europskog parlamenta služi upravo tome. Lobistički napori su veoma potrebni i mogu ih jedino pozdraviti i ohrabrivati.

Skoro 9 od 10 ispitanika složili su se (strongly agree) s izjavom da etično i transparentno lobiranje pomaže razvoju politika (policy). A većina lobističkih grupa se uglavnom smatraju transparentnim – trgovinska udruženja, profesionalne organizacije, tvrtke, sindikati i nevladine organizacije.

No većina ispitanika složila se da lobiranje nije dovoljno regulirano, dok su mišljenja bila podijeljena o tome hoće li stroža regulacija biti uvedena kroz sljedeće tri godine. Više od polovice ispitanika (53%) smatra da bi obvezan registar transparentnosti za lobiste bio koristan u njihovoj zemlji, a manje od četvrtine se nije složilo s tom izjavom (22%).

Trgovinska udruženja smatraju se smatraju se najučinkovitijim lobistima (62%), a slijede ih profesionalne i nevladine organizacije. Iznimka je Njemačka u kojoj se nevladine udruge i agencije za javne poslove smatraju 71 – 78% učinkovitima.

Ostala veći rezultati ankete su:

– Najmanje transparentnim lobistima smatrani su novinari (41%) i odvjetnički uredi (38%);

– Većina (56%) ispitanika smatra da lobiranje nije dovoljno regulirano u njihovoj zemlji;

– Jedan od četvero ispitanika naveo je kako još uvijek postoji problem s korporativnim lobistima za koje se smatra da nude nemoralne poticaje;

– Društvene mreže se ne smatraju učinkovitima u lobiranju (47%), isto kao ni tradicionalni mediji;

– Donositelji javnih politika često traže informacije s internetskih stranica kompanija (43%), udruženja industrija (41%), nevladinih udruga (37%) i Wikipedije (38%), koristeći ih dnevno ili bar tjedno;

– Korporativni lobisti u energetskim (68%) i zdravstvenim (60%) sektorima smatraju se najučinkovitijima, a najučinkovitiji lobisti iz nevladinih udruga uglavnom rade u područjima očuvanja okoliša (52%) i ljudskih prava (49%);

– Najmanje učinkovitima smatrani su korporativni i NGO lobisti u području maloprodaje (13%) i robe široke potrošnje (15%).

– Postotak ispitanika koji smatraju da NGO-i nisu dovoljno transparentni oko interesa koje zastupaju je 48%, a 56% ih smatra da često zauzimaju određenu poziciju zbog emocija prije nego činjenica.

Rezultate ankete možete u originalu vidjeti ovdje

Priredio: Andrija Višić

Izvor: Burson-Marsteller

Foto: Burson-Marsteller

Galerija

Gallery

Newsletter


© Copyright 2014. Powered by WordPress