Tvrtke industrije plina troše milijune eura kako bi utjecale na europske kreatore politika te kako bi osigurale da se kontinent još desetljećima oslanja na fosilna goriva, navodi se u novom izvješću.

Tvrdi da skupine lobističkih lobija koriste svoju financijsku moć da potaknu “mit” da je plin čisto gorivo kako bi osvojio financijsku i političku potporu Europske komisije za skupe i potencijalno beskorisne cjevovode i drugu infrastrukturu.

Grupa koja zastupa tvrtke za plin i koju je osnovala Komisija ima mandat da preporuči projekte, a zatim analizira njihovu isplativost, koju mnogi njegovi članovi tada grade, izjavilo je izvješće skupine za kampanju Observatorija za korporativnu Europu (CEO).

U posljednje dvije i pol godine, predstavnici industrije plina sastali su se s dva europska povjerenika zadužena za klimatsku i energetsku politiku 460 puta, prema glavnoj analizi europskih transparentnih podnesaka.

Osam od 10 najčešćih poslovnih posjetitelja koje je primio Miguel Arias Cañete, povjerenik za klimatske akcije i energiju, te Maros Sefcovic, potpredsjednik za energetiku, bili su povezani s plinskom industrijom, rekao je izvršni direktor. Sveukupno, tvrtke za plin iz svih dijelova opskrbnog lanca potrošile su 104 milijuna eura na lobiranje u 2016. godini, iako nije moguće točno odrediti kako je taj izdatak dodijeljen.

Najveći trošak podnijela je CEFIC, Europsko vijeće za kemijsku industriju, s proračunom od preko 12 milijuna eura i 82 lobista, a slijedi General Electric, koji je potrošio 5,75 milijuna eura u 2016. godini i Shell koji je potrošio 4,75 milijuna eura.

Izvješće navodi da postoje jasni sukobi interesa u načinu na koji se odobravaju projekti plina i kako se novac dodjeljuje za njihovu izgradnju. Agencije za infrastrukturu fosilnih goriva pružaju komisiji “listu želja” projekata za koje misle da bi trebala biti dovršena tijekom narednih 10 godina, putem grupe koja se zove Europska mreža operatora prijenosnih sustava za plin (ENTSO-G).

Ovaj se popis temelji na projekcijama potražnje za plinom, koju ENTSO-G izračunava. Njegove prošle projekcije znatno su precijenile potrošnju plina, prema nezavisnom think tanku E3G klimatskim promjenama. Komisija tada traži od ENTSO-G da analizira troškove i koristi tih projekata, unatoč činjenici da u više od tri četvrtine slučajeva članovi grupe imaju koristi od njihove izgradnje, rekao je izvršni direktor. Sljedeći popis predloženih projekata od zajedničkog interesa (PCI) trebao bi biti gotov prije kraja ove godine.

Projekti koji se nalaze na PCI popisu mogu brzo omogućiti procjenu njihovih dozvola i procjena utjecaja, a također su prihvatljivi za različite tokove financiranja, uključujući i Instrument za povezivanje Europe koji je već isporučio više od 1 milijardu funti plinskim PCI-ima.

Unatoč tvrdnjama da ne provodi lobiranje, ENTSO-G je isporučio nacrt amandmana na više zastupnika Europskog parlamenta o nedavnoj regulaciji koja jamči buduću opskrbu plinom Europskom parlamentu, navodi se u parlamentarnom izvoru kojeg je citirao glavni izvršni direktor.

Grupa industrije također je bila prisutna tijekom sastanka u sjeni izvjestitelja, gdje se između političkih stranaka nalaze kompromisi.

Prijedlog ENTSO-G-a za pružanje rutnih plinskih putova – dodatnih posvećenih cjevovoda – konačno su predložile tri različite političke stranke koje je prihvatilo Europski parlament.

Grupa radi u istoj zgradi i dijeli nekoliko djelatnika s Gas Infrastructure Europe (GEI), trgovačkim udrugom koja je potrošila 1,5 milijuna eura na lobiranje u 2016. godini.

Pravi utjecaj industrije može biti znatno veći nego što analiza sugerira zbog slabih pravila transparentnosti EU. Registar transparentnosti EU-a trebao bi pratiti aktivnosti lobiranja, ali je potpuno dobrovoljna i zabilježene su samo sastanke na najvišoj razini. Većina posla, međutim, se obavlja na nižim razinama Komisije, rekao je izvršni direktor.

Od tvrtki za plin koje su istraživači identificirali kao aktivno lobiranje u EU, 40 posto jednostavno nije bilo u registru, dok su drugi u prošlosti unijeli, ali su se tada prestali raditi, navodi se u izvješću. Samo 11 članova ENTSO-G-a nalaze se u registru, unatoč njihovoj blizini stvaranju politike EU.

“Na pitanje, naravno, plinska industrija će reći da nam je potrebno više plina”, rekao je Pascoe Sabido, istraživač i aktivist izvršnom direktoru.

“Turci neće glasovati za Božić, ali EU bi trebala znati bolje nego slušati industriju fosilnih goriva. Ako ozbiljno razgovaramo o klimatskim promjenama, tvrtke koje su to stanje uzrokovale trebale bi ostati daleko od kreatora politike kao U Londonu, u Bruxellesu i na nadolazećim razgovorima o klimatskim promjenama UN-a. ”

Objave dolaze kada se svjetski čelnici pripreme za konferenciju UN-a o klimatskim promjenama u Bonnu sljedećeg tjedna kako bi utvrdili sljedeće korake za provedbu Pariškog klimatskog sporazuma i ubrzali transformaciju u svijet s niskom razinom ugljika.

‘Očistite’ plin

Mnoge tvrtke nafte i plina guraju prirodni plin kao “most za budućnost”; način smanjenja emisija ugljičnog dioksida uz pružanje dosljedne opskrbe energijom koju obnovljivi izvori poput solarne i vjetra još ne mogu isporučiti.

No, prirodni plin je uglavnom metan – staklenički plin 84 puta moćniji od ugljičnog dioksida tijekom dvadesetogodišnjeg razdoblja, piše Međudržavni panel o klimatskim promjenama. Čak i to podcijenjeni učinak zagrijavanja metan ima u kratkom roku jer plin ima vijek trajanja od samo 12,4 godine.

Svaki neizgoreni metan koji se oslobađa u atmosferu stoga pridonosi klimatskim promjenama i pokazalo se da nekoliko projekata prirodnog plina propušta značajne količine plina.

Znanstvenici su izračunali da stopa curenja od samo 3 posto čini plin većim doprinosom klimatskim promjenama od ugljena, dok su višestruke studije pokazale da industrija podcjenjuje količinu plina koji nestaje. Američka geofizička unija objavila je da je emisija metana u SAD-u porasla za više od 30 posto u razdoblju od 2002. do 2014. godine. Plin je također konkurent za obnovljive izvore energije.

“Ulaganje u velike infrastrukturne rizike priječi nam korištenje plina već desetljećima i usporavanje prijelaza na obnovljivu energiju”, navodi se u izvješću glavnog direktora.

“Konkretno, stroža regulacija o klimatskim promjenama i upotrebi fosilnih goriva bi mogla stvoriti rizik od naslijeđenih sredstava, tj. Infrastruktura izgrađena sada više neće biti korisna, a kamoli profitabilna, u budućnosti bez fosilnih goriva, zbog čega ulaganja ne vrijede.

“Stoga možemo predvidjeti da će industrija plina uložiti svu svoju moć kako bi pokušati spriječiti uvođenje bilo kakvih propisa obeshrabrujući za korištenje plina i devalvacije svoje imovine.”

Glasnogovornik ENTSO-G izjavio je kako ne sudjeluje u procesu donošenja odluka Europske komisije, već “olakšava proces pružanjem znanja i stručnosti, po potrebi i kada to bude zatraženo”.

“Odluke o popisu PCI-a preuzimaju između EK i država članica. ENTSOG ne sudjeluje i nema ulogu u tim odlukama”, kazao je glasnogovornik.

Grupa je rekla da je za cilj predvidjeti potražnju za plinom i da su mnogi nepredviđeni čimbenici smanjili tu potražnju, što je rezultiralo precijenjenjem svojih prethodnih prognoza. Neki od njih uključivali su ekonomsku krizu, nuklearnu katastrofu Fukushima i promjenjivu cijenu plina u odnosu na ugljen, priopćila je skupina.

Glasnogovornik Europske komisije izjavio je da su odluke o plinskoj infrastrukturi “provedene na otvoren i transparentan način”.

Odluke o projektima donose se konsenzusom između Komisije i zemalja članica EU, kojima tijela poput ENTSO-G nisu članovi, rekao je glasnogovornik.

Izvor: https://www.independent.co.uk

Galerija

Gallery

Newsletter


© Copyright 2014. Powered by WordPress