Značenje lobiranja Lobiranje pokušava uvjeriti nekoga u vladi da stvori zakonodavstvo, provede aktivnost koja će pomoći određenoj organizaciji ili podržati određenu politiku ili kampanju. Međutim, lobiranje je više nego uvjeravanje zakonodavaca. Lobisti obavljaju istraživanja, pohađaju kongresne rasprave i obrazuju službenike i časnike vlasti o kritičnim stvarima. Lobisti također pokušavaju mijenjati javno mnijenje putem oglašivačkih kampanja […]

Read more

Brojevi o lobiranja u Senatu objavljeni su rano ujutro, a ukupni iznosi iz 2017. pokazuju kako industrija širi svoje utjecajne ovlasti. Zajedno, Google, Amazon, Facebook i Apple potrošili su više od 50 milijuna dolara. Google je potrošio 18 milijuna dolara za utjecaj na niz pitanja, uključujući autonomno zakonodavstvo o vožnji i lobiranje prema novim propisima […]

Read more

U svrhu veće transparentnosti i prevencije korupcije potrebno je, između ostalog, zakonski regulirati lobiranje. No Hrvatska, koja je upravo borbu protiv korupcije postavila kao jedan od svojih prioriteta u predsjedanju Vijećem Europe, nema Zakon o lobiranju. A da ga ima, govore nam stručnjaci, i priča s lex Agrokorom, izgledala bi drugačije. “Ova situacija s Lex […]

Read more

Veleposlanik SAD-a u Hrvatskoj William Robert Kohorst ne skriva želju da vjetar snažnije zapuše u jedra hrvatsko-američke gospodarske suradnje. U velikom intervjuu koji je dao za Lider američki veleposlanik u nekoliko navrata naglašava kako poduzeća u SAD-u imaju mnogo kapitala koji mogu uložiti. Hrvatske tvrtke trebale bi pokazati inicijativu većim iskorakom prema američkim investitorima, dok […]

Read more

Odgovarajući oporbenim zastupnicima, koji zazivaju izvanredne izbore, Milorad Pupovac (SDSS) poručio im je: “Pa evo izvolite izbore, ako baš toliko hoćete izbore, ako baš u ovom trenutku i u ovim okolnostima želite imati izbore u zemlji, pa izvolite izbore. Dat ćemo vam izbore. Da vidimo što ćete napraviti, da vidimo kakvu ćete vladu sastaviti”. Dodao […]

Read more

Nešto je izvan ravnoteže u Washingtonu. Korporacije sada troše oko 2,6 milijardi dolara godišnje na prijavljene troškove lobiranja – više od 2 milijarde dolara koji se troši za financiranje Doma (1,18 milijardi dolara) i Senata (860 milijuna dolara). To je jaz koji se širi od korporativnog lobiranja koji je počeo redovito prekoračiti kombinirani proračun za […]

Read more

Lobiranje je umjetnost korištenja utjecaja za promicanje interesa organizacije ili uzroka. Kao struka, lobiranje obično uključuje rad za privatnu tvrtku i redovito se sastaje sa čelnicima zajednice i političkim dužnosnicima. Neki se ljudi bave lobiranjem radi promicanja potreba neprofitnih organizacija ili društvenih uzroka. Karijera u lobiranju obično zahtijeva stupanj prvostupnika u poslovanju, politologiji, marketingu, odnosa […]

Read more

WASHINGTON – Odluka predsjednika Trumpa da nametne tarife za uvoz čelika i aluminija izazvala je zabrinutost stranih država i tvrtki te njihovih američkih partnera, tražeći izuzeća i izuzeća koja bi mogla vrijediti milijarde dolara u trgovini. Korporacije i strani lideri se oslanjaju na osobne odnose u borbi za sastanke s dužnosnicima Bijele kuće, angažiranju pravnike […]

Read more

Hrvatsko društvo lobista (HDL) od svojeg osnutka 2008. godine kontinuirano traži da se tema interesnog zagovaranja u potpunosti otvori, da se zna tko lobira i za čije interese, kako bi ovu struku učinili javnom i profesionalnom te smanjili mogućnost korupcije. No, kako ističu, dosad ni jedna vlada nije imala hrabrosti donijeti zakon o lobiranju, kao […]

Read more

Nijedna Vlada do sada nije imala hrabrosti donijeti zakon o lobiranju, kao ni uspostavu javnog registra lobista i interesnih skupina koje žele utjecati na odluke vlasti. Aktualni primjeri izneseni u medijima upućuju na moguću zlouporabu položaja pojedinaca i trgovanje utjecajem, povezujući to s pojmom lobiranja, čime se nanosi šteta profesiji lobista i potvrđuje nužnost žurnog […]

Read more

© Copyright 2014. Powered by WordPress