Washington, 7. prosinca 2012. – Američki ured za karijere MyPursuit daje odgovore na nekoliko temeljnih pitanja vezanih uz profesiju lobiranja u SAD-u.

Kako postati lobist?

Lobisti obavljaju jedinstvenu i ponekad kontroverznu ulogu u društvu. Ako želite raditi za lobističku firmu i prihvatiti bilo koji posao koji Vam se nudi, diploma iz političke znanosti (politologije) se preporuča. Međutim, ukoliko ste zainteresirani lobirati za neki specifičan cilj ili rješenje određenog problema, tada je poželjna diploma iz tog specifičnog policy područja.

Isto tako, važno je upoznati se s lokalnom političkom scenom i bitnim akterima kako biste locirali interesne grupe koje bi bile zainteresirane za profesionalno lobiranje u političkom procesu.

Što lobisti rade?

U najširem smislu lobisti su plaćeni aktivisti koji zastupaju određenu osobu ili interesnu skupinu, i koji ili žele nešto promijeniti ili žele zadržati status quo u određenoj javnoj politici na lokalnoj, državnoj ili federalnoj razini.

Dva su načina na koji lobisti u SAD-u mogu utjecati na policy proces. Prvi je način putem novca: s jedne strane, direktnim donacijama određenom političaru ili, s druge, fund raisingom – prikupljanjem novčanih sredstava za izbor ili re-izbor političara. Drugi način je izgradnja mreže kontakata u određenom policy sektoru, a koji se mogu kasnije “koristiti” za rješavanje određenog problema ili održavanje status quo, uz zadovoljavanje quid pro quo principa.

Koje vještine ili kvalitete su potrebne da biste postali lobist?

Uz preporučenu diplomu iz političke znanosti, uspješan lobist posjeduje snažne komunikacijske sposobnosti i vještine pismenog izražavanja. Također, lobist mora biti uvjerljiv, šarmantan ili karizmatičan i empatičan. Možda najvažnije od svega, mora biti strpljiv, odnosno spreman uložiti vrijeme u argumentaciju svoje pozicije u komunikaciji s ciljanim akterima ili skupinama.

Koliko lobisti zarađuju u SAD-u?

Prosječna lobistička plaća u SAD-u je 46 000 dolara. Visina plaće ovisi o: obrazovnim postignućima, iskustvu, poslodavcu kod kojeg je lobist zaposlen, saveznoj državi u kojoj radi i državnoj razini na kojoj lobira.

Koji su neki od vodećih profesionalaca u struci?

Thomas Hale Boggs Jr., poznatiji kao “Tommy Boggs”, jedan je od najpoznatijih lobista u Washingtonu. Njegova firma – Patton Boggs – ostvaruje dobit od 70 milijuna dolara godišnje, a ima preko 350 registriranih klijenata za koje lobira.

Od ostalih poznatijih stručnjaka, MyPursuit spominje umirovljenog senatora i bivšeg potpredsjednika SAD-a Roberta “Bob” Dolea koji radi za renomiranu lobističku firmu Alston & Bird. Iako on sam tvrdi kako se ne bavi profesionalnim lobiranjem, njegovi kolege smatraju kako je on jedan od najutjecajnijih lobista u Washingtonu.

Koje su neke od vodećih organizacija profesije u SAD-u?

Američka liga lobista (ALL) osnovana je kao neprofitna organizacija 1979., s ciljem “razvoja profesionalizma, kompetentnosti i visokih etičkih standarda za interesno zastupanje u sferi javnih politika te za kolektivno suočavanje s izazovima koji narušavaju prava koja proizlaze iz Prvog amandmana…”

U privatnom sektoru, Alston & Bird jedna je od najvećih i najpoznatijih pravnih kompanija koja se specijalizirala za lobiranje u SAD-u i svijetu.

Koji su najpoželjniji američki gradovi za lobističke aktivnosti?

Na prvom mjestu je, naravno, Washington D.C. – dom američkog Kongresa i Bijele Kuće. New York, kao jedno od sjedišta poslovnog sektora Amerike, također je privlačan lobistima. Isto tako, Sacramento – glavni grad Kalifornije – važan je za lobističke firme.

Iako su spomenuti gradovi najatraktivniji za interesno zastupanje, lobisti i lobiranje postoje u svim glavnim gradovima 50 američkih saveznih država.

 

Izvor: MyPursuit
Prijevod i prilagodba: Nikola Zubalj
Fotografija: Free Great Picture

Galerija

Gallery

Newsletter


© Copyright 2014. Powered by WordPress